با فرا رسیدن مرداد ماه و نزدیک شدن به نیمه تابستان اکران فیلم‌های جدید هم کم‌کم آغاز خواهد شد و انتظار می‌رود با نمایش فیلم‌های متنوع در ژانرهای مختلفی همچون کمدی و اجتماعی و حضور ستاره‌های سینما در این فیلم‌ها، موج تازه‌ای گیشه را فرا بگیرد.

نگاهی به تازه‌های اکران در مردادماه / گیشه روی موج فیلم‌های جدید

به گزارش گروه فرهنگی قدس، با فرا رسیدن مرداد ماه و نزدیک شدن به نیمه تابستان اکران فیلم‌های جدید هم کم‌کم آغاز خواهد شد و انتظار می‌رود با نمایش فیلم‌های متنوع در ژانرهای مختلفی همچون کمدی و اجتماعی و حضور ستاره‌های سینما در این فیلم‌ها، موج تازه‌ای گیشه را فرا بگیرد. 

اما نخستین چراغ گیشه مرداد ماه را مهران مدیری روشن خواهد کرد. «ساعت ۶ صبح» تازه‌ترین فیلم مدیری است که از چهارشنبه این هفته سوم مردادماه به چرخه اکران افزوده خواهد شد؛ فیلمی که سال گذشته در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر متقاضی حضور در جشنواره بود اما به فهرست هیئت انتخاب راه پیدا نکرد. گفته می‌شود «ساعت ۶ صبح» فیلمی در ژانر اجتماعی است که داستانی ملتهب و نفسگیر دارد.

مهران مدیری پیش‌تر «ساعت ۵ عصر» را در فضایی اجتماعی و کمدی ساخته بود که اواخر تیرماه سال ۹۶ اکران شد و افزون بر ۹ میلیارد تومان فروش داشت. حالا باید دید فیلم تازه او که نامش هم بی‌ارتباط با اثر قبلی‌اش نیست و کنجکاوی‌های بسیاری برای تماشای آن وجود دارد، چقدر می‌تواند گیشه را تحت‌ تأثیر خود قرار دهد و یک فروش قابل توجه را رقم بزند.

قرارداد اکران «ساعت ۶ صبح» با «فیلمیران» بسته شده و سمیرا حسن‌پور، مهرداد صدیقیان، مونا فرجاد، مهران مدیری، تینو صالحی، سعید زارعی، منصور نصیری، خیام وقار کاشانی، وحید منتظری و... از بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

روزهای شلوغ برای مرد هزارچهره

نگاهی به تازه‌های اکران در مردادماه / گیشه روی موج فیلم‌های جدید

ناگفته نماند حضور پررنگ مدیری در شبکه نمایش خانگی می‌تواند روی استقبال از فیلم تازه او هم اثرگذار باشد. او که با فاصله گرفتن از «دورهمی» تلویزیون، در شبکه نمایش خانگی پرکارتر از همیشه است، پس از رئالیتی‌شو چالش‌محور «اسکار» که میهمانان آن همگی از بازیگران و افراد مشهور هستند، سراغ یک رئالیتی‌شو دیگر رفته و «گل یا پوچ» را به تهیه‌کنندگی علی اسدزاده در نوبت پخش دارد. این شوی ۱۲قسمتی که با حضور مردم ساخته شده به زودی از یکی از پلتفرم‌های شبکه نمایش خانگی پخش خواهد شد. اما این همه ماجرا نیست؛ مدیری چراغ خاموش در حال تولید یک سریال برای شبکه نمایش خانگی است. «پدر قهوه» عنوان این سریال تازه است که داستانش حول موضوع مافیای قهوه در ایران می‌گذرد و علاوه بر خودش، ژاله صامتی و سام درخشانی از دیگر بازیگران این سریال هستند.

اما در کنار فیلم تازه مدیری، چندین فیلم دیگر هم خودشان را برای ورود به چرخه اکران آماده می‌کنند، آثاری که در هفته‌های گذشته قرارداد اکرانشان در شورای صنفی نمایش ثبت شده و به زودی وارد رقابت با سایر فیلم‌های در حال اکران خواهند شد.

بازگشت سعید سهیلی با یک کمدی تازه

«پول و پارتی» به کارگردانی سعید سهیلی یکی از فیلم‌هایی است که به زودی اکران خود را در سینماهای سراسر کشور آغاز می‌کند. سهیلی که در دو دهه اخیر بیشتر به ساخت فیلم کمدی روی آورده پس از ساخت سه‌گانه «گشت ارشاد» که آخرین آن در سال ۱۴۰۰ اکران شد، «پول و پارتی» را با فیلم‌نامه‌ای از حسام سامری‌زاده جلو دوربین برد که از چهارشنبه این هفته؛ سوم مرداد روی پرده خواهد رفت. پخش این فیلم که در فضایی کمدی و رمانتیک ساخته شده بر عهده شایسته فیلم است و بازیگران نام‌آشنای طنز همچون امیر جعفری، مهدی هاشمی، هادی کاظمی را در کنار ساعد سهیلی و پردیس احمدیه با خود دارد.

فیلم سینمایی «مصائب‌ شیرین۲» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی علیرضا داوودنژاد با پخش فیلمیران و به سرگروهی سینما فرهنگ از دیگر فیلم‌هایی است که چهارشنبه این هفته‌ اکران خواهد شد. در این فیلم که سال ۱۳۹۷و در ادامه قسمت اول ساخته شده زنده‌یاد رضا داوودنژاد، ترلان پروانه، مونا داوودنژاد، زهرا داوودنژاد، علی داوودنژاد، همایون کاظمی و محمدرضا داوودنژاد نقش‌آفرینی کرده‌اند. این فیلم یک سال بعد در تدارک اکران عمومی بود که نمایش آن محقق نشد و پس از آن هم با شیوع کرونا تا به امروز دیگر رنگ پرده را ندید.

فیلم «روزی روزگاری آبادان» نیز که نخستین تجربه کارگردانی حمیدرضا آذرنگ است قرار بود در هفته‌های گذشته اکران خود را آغاز کند که به دلیل تعطیلات و عزاداری‌های محرم نمایش آن به تعویق افتاد. این فیلم داستانش را در روزهای جنگ روایت می‌کند و نگاهی انسانی در ستایش صلح دارد. این اثر نخستین بار در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و فاطمه معتمد آریا، محسن تنابنده، الهام شفیعی، هیراد آذرنگ، سهیل جمالی و امیرحسین ابراهیمی در آن نقش‌آفرینی کرده‌اند.

اکران یک فیلم اجتماعی با محدودیت سنی!

همچنین فیلم سینمایی «کارزار» به کارگردانی شهرام اسدزاده و تهیه‌کنندگی سیدمحمد قاضی در نیمه دوم مرداد ماه راهی اکران خواهد شد. این فیلم که ساختش پس از سه سال وقفه به دلیل کرونا نیمه‌کاره مانده بود سرانجام اکران خود را از هفته آینده آغاز می‌کند. «کارزار» روایت متقاطع و پیچیده یک شبانه‌روز از زندگی فریبرز و محبوبه است که با یک حادثه آن‌ها را سر راه زوج دیگری به نام‌های اشکان و ندا قرار می‌دهد. در میان این هیاهو و درگیری‌ها هر کس به فکر نجات زندگی خودش است. امیر آقایی، نسیم ادبی، نادر فلاح، علیرضا استادی، هامون سیدی، بهزاد خلج و زنده‌یاد سیامک اطلسی بازیگران این فیلم هستند و پخش کارزار به عهده گویافیلم است.

اسدزاده پیش‌تر درباره این فیلم که مجوز نمایش آن با محدودیت سنی ۱۵سال برای اکران عمومی صادر شده، گفته بود: «فیلم لحظاتی دارد که بابت همان لحظات، من هم موافقم که مربوط به بزرگ‌ترهاست و بازگویی آن برای کودکان درست نیست. از لحاظ اخلاقی در همه کشورهای دنیا هم این قبیل محدودیت‌ها مدنظر قرار می‌گیرد و این گونه نیست که هر محصولی را بتوانند استفاده کنند. از این منظر خودم هم موافق نیستم بچه‌های کمتر از ۱۲سال به تماشای فیلم من بنشینند».

نگاهی به تازه‌های اکران در مردادماه / گیشه روی موج فیلم‌های جدید


فیلم سینمایی «ملاقات با جادوگر» به کارگردانی حمید بهرامیان و تهیه‌کنندگی حمید اعتباریان با پخش فیلمیران به سرگروهی پردیس ایران‌مال از دیگر گزینه‌های اکران است که شاید به دلیل ژانرش بتواند مخاطبان بسیاری را جذب کند. مانی حقیقی، امیرمهدی ژوله، هستی مهدوی، نسیم ادبی، علیرضا خمسه و حمید فرخ‌نژاد از بازیگران این کمدی درام هستند.

آخر تابستان منتظر اکران چه فیلمی باشیم؟

فیلم سینمایی «در آغوش درخت» به کارگردانی بابک خواجه‌پاشا و تهیه‌کنندگی محمدرضا مصباح با پخش بهمن سبز به سرگروهی پردیس آزادی اواخر تابستان اکران می‌شود. این فیلم که از مضمونی اجتماعی و خانوادگی برخوردار است با خلق داستانی شاعرانه، آخرین تلاش‌های یک خانواده در آستانه فروپاشی را به تصویر می‌کشد. مارال بنی‌آدم، جواد قامتی، روح‌الله زمانی، اهورا لطفی و رایان لطفی از بازیگرانی هستند که در این فیلم بازی کردند.

اما سینما در ۳۰روز گذشته با اکران ۲۰ فیلم سینمایی افزون بر ۱۲۱ میلیارد فروش داشته و در این مدت بیش از ۲میلیون نفر مخاطب آثار روی پرده بوده‌اند. «یادگار جنوب»، «روایت ناتمام سیما» و «کوچه ژاپنی‌ها» از فیلم‌های نسبتاً تازه اکران هستند که اکرانشان تغییری در جدول گیشه نداده است و همچنان فیلم‌های «تمساخ خونی»، «مست عشق» و «خجالت نکش۲» در صدر جدول گیشه هستند؛ هر چند باید فرصت بیشتری به «یادگار جنوب» داد چون به دلیل ظرفیت‌های خوبی که در جذب مخاطب دارد، احتمالاً در هفته‌های آینده فروش بیشتری را تجربه خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.